Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

Hello darkness my old friend

Kategori: Allmänt

"Hur många gånger i veckan skulle du säga på ett ungefär att du känner av den här starka ångesten?" frågade läkaren.

"I princip dagligen, den finns inom mig mer eller mindre hela tiden. Varje dag." svarade jag. 

Jag känner ångest över allt. Jag är rädd för att vara otillräcklig. Jag nojar konstant över att jag aldrig kommer lyckas bli smal och fin, att jag kommer låta det gå för långt, och att han slutligen lämnar mig. För man vill inte ha någon som ser ut som jag gör. Michelinformad och oproportionerlig. Jag vet detta, eftersom jag fått det bekräftat för mig under alla år, att man skulle föredra mig smal osv. 

"Gör nåt åt saken." Yeah. Jag önskar jag kunde gå tillbaka till mina mer anorektiska vanor jag hade för ca 7 år sedan, där jag tränade massor och hade strikta dieter. Då sa folk att jag hade blivit fin. Fin och smal. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: