Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

.

Kategori: One of those crappy days

Nu är jag alltså färdigutbildad undersköterska. Känner mig dock inte förtjänt av titeln. Även om jag har flera års erfarenhet inom vården så tvivlar jag på mig själv och min kompetens, jag är så rädd för att begå misstag. 

Samtidigt är det ju ingen big deal för
samhället att bli undersköterska, man får hem ett intyg/diplom på att man är undersköterska and that's it. Man är ju "bara" undersköterska. Även om jag ser värdet och den viktiga rollen man faktiskt har som undersköterska så är det jävligt tråkigt att det är så få andra som ser det. Den negativa attityden som många har påverkar mig, för det är som att jag betraktas som ett fån för att jag är glad över att jag är färdigutbildad nu. För undersköterska kan ju "vem som helst bli".

Undrar om jag tar priset i självhat? Känner mig så värdelös och dålig, på alla sätt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: