Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

11:15

Kategori: Allmänt

Olika konton med fokus på kroppspositivism ökar på sociala medier. Följer några konton i hopp om att bli inspirerad och även för att försöka bli av med alla tankar om "den perfekta kroppen" som ständigt hemsöker mig. Jag önskar jag kunde ha det självförtroendet och den självkänslan som många har. Det här med att få känna sig vacker, jag vet inte hur det känns. Jag skulle aldrig kunna förföra någon med min kropp och med det kassa självförtroende jag har. Jag har aldrig varit ett förstahandsval hos killar, utan snarare det där valet man tar i brist på annat, om ens det.

Vill bara få känna att jag är okej, fin, vacker nån jävla gång. 

"Det börjar hos dig själv", yeah, men svårt att börja själv när man inte har något att bygga det på. Hur kan jag tycka att jag är fin när ingen annan tycker det eller visar att jag är det? 

Orkar inte med mig själv. Så patetisk och ful. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: