Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

Jag är ju ful.

Kategori: Allmänt

Jag försöker att ignorera alla negativa tankar, särskilt dem som berör min kropp och mitt utseende, men det är fan svårt. 
Jag är verkligen skadad av samhället och dess normer för jag önskar att jag hade en snygg kropp. Fina och sexiga former. 

För flera år sedan när jag var smal så kände jag mig ändå sedd och uppskattad, men det gör jag inte längre. Samtidigt vet jag hur sorgligt det är att tänka så, eftersom utseendet inte är allt och att storlek inte ska spela någon roll. Men det är svårt,  eftersom jag tycker att jag redan har så mycket fel och brister. 

Har alltid varit den fula och mindre intressanta tjejen, och det kommer förmodligen förbli så. Bara att inse att jag inte är något. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: