Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

Jabba the hut

Kategori: Allmänt

Just nu tycker jag det är jobbigare än vanligt att vistas bland folk. Sol och värme innebär att alla klär av sig och visar sina snygga kroppar och så kommer jag där, lika sexig och åtråvärd som jabba the hut.

10 år av osunda tankar om mat och kropp. Allt detta självhat, som dessutom tycks bli starkare. Så fort jag ser mig i spegeln känner jag mig äcklad, och att byta om eller vara naken inför någon är bland det värsta jag vet. Tusen tankar far genom huvudet. Minns inte senast jag hade sex utan att ständigt tänka på hur jag ser ut. Är ständigt osäker och rädd för att bli ratad o.s.v. 

"Tänker han på andra när vi ligger? På sina tidigare ligg, som var mycket smalare än mig?" 
"Skäms han för hur jag ser ut?" 
"Blir han äcklad när han ser mina valkar, bristningar och celluliter?" 
"Fantiserar han om någon annan för att få stånd?" 
"Föredrar han mig med kläder istället för utan?" 
"Är jag någon som man är stolt över att ha som flickvän?" 
"Vad finns det ens att tycka om?" 

Det tar aldrig slut. 

Ångest, ångest, ångest. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: