Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

Fet och ful

Kategori: Allmänt

Usch. Känner mig så oerhört motbjudande... ärligt talat vet jag inte när jag kände mig såhär äcklad och besviken när jag ser mig själv i spegeln. Jag ser verkligen överviktig ut, vilket inte är så konstigt om jag gått upp 20 kg. Jag har inga synliga konturer längre i ansiktet; jag är bara väldigt pluffsig och har fetaste dubbelhakan. Och kroppen, ja, såhär stor har jag aldrig varit tidigare. Och till skillnad från förr, så håller folk med om att jag blivit tjock. Så nej, jag inbillar mig inget. Jag har blivit både fetare och fulare. Vill mest bara gömma mig... skäms för mig själv. Och det känns inte heller som att det spelar någon roll vad jag gör, om jag klär upp mig eller sminkar mig... jag är fortfarande lika ful.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: