Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

Blindhet

Kategori: One of those crappy days

Tänk vad härligt det vore om jag en dag kan se mig själv i spegeln igen, utan att känna mig totalt gråtfärdig. "Börja med att acceptera hur du ser ut" - Hur fan då? Hur ska jag kunna acceptera en viktuppgång på över 20 kg och allt vad det innebär? "Men gör något åt det då!" - En av de mest vanligaste kommentarerna jag fått höra. Och fy fan, vad arg det gör mig. Det är inte bara att göra. Hur ska jag få övertaget? Just nu finner jag inga ord, för jag är så upprörd över människor som inte förstår. Det är så mycket ni inte förstår, eller ser. Det är så mycket.

Kommentarer

  • coffesmokesdietcokes.blogg.se säger:

    jag hatar folk som inte förstår men som ändå envisas med att ha åsikter ;( usch för dem!

    Svar: Ja, det är så ledsamt.. man känner sig förlöjligad på något sätt. Som om man vore trög och bara sitter och väntar på bättre tider.
    mindagligakamp.blogg.se

    2013-05-24 | 22:23:49
    Bloggadress: http://coffesmokesdietcokes.blogg.se/
  • Iza säger:

    Kan inte mer än säga att jag lider med dig. Och att jag förstår känslorna som du är i. Hoppas verkligen att du får det stöd du säkerligen är i behov av på en ätstörningsklinik. Stor Kram

    Svar: Tack! <3 Tänk vad bra det känns att få lite värmande från en helt främmande människa. Men i och med att vi befinner oss mer eller mindre i samma sits, så förstår man ju varandra på ett helt annat sätt.
    mindagligakamp.blogg.se

    2013-05-25 | 17:50:53
    Bloggadress: http://bulimiza.blogg.se

Kommentera inlägget här: