Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

Ännu en ensam och jobbig natt.

Kategori: One of those crappy days

Jag förstår inte riktigt mig själv ibland. Det känns som att jag tappat bort mig själv det senaste året. Jag vet inte riktigt vem jag är, eller vad jag vill. Ätstörningen och depressionen har eskalerat under det gågna året och min energi till det mesta har liksom försvunnit. Jag vet inte vart jag ska leta efter den där energin som jag verkligen behöver. När den då och då hittar mig, så försvinner den nästan lika fort som den kom.

Jag har länge pratat om att jag skulle vilja bli psyokolog, eller liknande, eftersom jag vill hjälpa andra människor. (Ja, det finns andra sätt men det är just detta som har intresserat mig.) Nåväl, de tankarna blir allt mer avlägsna i och med att jag inte ens kan hjälpa mig själv. Jag måste skapa fred med mig själv innan jag kan gå vidare. Frågan är hur.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: