Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

Omotiverad...

Kategori: One of those crappy days

Det har verkligen gått upp och ned sedan jag skrev sist. Det positiva är att återfallen har minskat, och jag har känt mig allmänt gladare. Sedan en vecka tillbaka ungefär så har det dock börjat rasera igen. Mina tankar är mestadels mörka, och det som lockar mest just nu är faktiskt att befinna mig i mitt rum med neddragna rullgardiner och bara ligga i min säng. Däremot så försöker jag att inte göra det, för jag vet att det blir värre då.

Jag ligger väldigt mycket efter i studierna, vilket resulterar i att jag känner mig stressad och omotiverad. Om det är något jag inte förstår så ger jag upp alldeles för lätt eftersom jag känner mig så efterbliven och trög. Dessutom börjar våren närma sig allt mer, vilket är härligt men samtidigt väcker det mycket ångest hos mig. Ju varmare det blir, desto mindre kläder och ju mer syns jag. Jag vill egentligen bara gömma mig, känner mig så tjock och bara... äcklig. Nu har jag gymmat sedan mitten av januari, och det har skett små förändringar, men långt ifrån mina förväntningar. Jag känner mig så oattraktiv och dålig rent allmänt. Ingenting går bra just nu. Jag börjar bli omotiverad på livet igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: