Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

Mörkret & jag

Kategori: One of those crappy days

Förr om åren var det något speciellt. Man var så oerhört spänd och glad vid den här tiden om året. Ja, julen.
Nu då? Nja, man blir äldre, och ingen verkar bry sig särskilt mycket. Det mesta känns bara påtvingat.

År 2012 har inte varit något bra år. Jag har mått sämre än tidigare och några "bra" perioder har jag saknat. Att befinna mig i ett kolsvart rum, liggandes i sängen, har känts som det mest lockande för mig att göra. Vänner som man förr kallade för en av sina närmsta, slutar höra av sig och verkar inte heller bry sig om att ens anstränga sig lite. Ångesten har blivit värre, likaså ätstörningen. Och den där viljan och motivationen att orka kämpa; vart finns den?

Jag vet inte riktigt vart jag har mig själv, eller vem jag är.

Kommentarer

  • Elsa säger:

    Om du vill prata (om vad som helst), Mariel, så vet du var jag finns! Och på riktigt, jag menar det. Du kan ringa, smsa, maila, skriva på FB. Vad som helst, när du vill. Kram.

    2012-12-23 | 10:41:23
    Bloggadress: http://music4girl.wordpress.com

Kommentera inlägget här: