Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

Let's give it a try, huh?

Kategori: Mina framsteg

Jag är en väldigt självkritisk person, som lätt misstolkar saker, och fokuserar på det negativa. Det vet både jag själv, och mina vänner.

Jag har flera gånger fått förslaget om att jag ska ställa mig framför en spegel och säga positiva saker både vad gäller min in- och utsida. Jag skrattar varje gång, för i mina ögon är det patetiskt. Inte själva idén, utan att jag ska göra det. Hur fan ska jag göra det? Stå där och ljuga för mig själv. Men jag vet fortfarande att det är jag som måste förändra mitt tankemönster. Så nu tänker jag faktiskt försöka skriva ned några positiva saker jag ser hos mig själv, för jag måste ju börja någonstans. Eller hur?

Oooookej, here we go:
Jag är en tolerant person; jag inte dömer människor utifrån utseendet. Är insidan vacker, så spelar resten ingen roll. Jag är pålitlig och förstående och därmed väldigt omtänksam då jag gärna stöttar andra, lyssnar och ställer upp för de runt omkring mig. Jag är även en bra rådgivare, som många vänder sig till i behov. Trots dåligt självförtroende och självkänsla så lyckas jag vara självständig, då jag exempelvis inte är rädd för att uttrycka mina åsikter, eller vara mig själv. Jag är också väldigt envis, då jag fortfarande  kämpar. Även om jag har blivit svagare och velat ge upp många gånger (särskilt de senaste månaderna) så har jag ändå valt att fortsätta kämpa.

Well, that's a start, right?



P.S. Du som läser min blogg, får gärna lämna en kommentar eller två. Det behöver inte vara något speciellt, utan jag vill bara känna mig hörd.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: