Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

There's nobody, like you.

Kategori: En glimt av hopp

I dag var det vägning, och till min stora förvåning (inte) så har jag gått upp 1.4 kg. Not a big surprise, really. Och så får jag ju samma fråga som varje gång "Hur känns det?" - Ja, jag har gått upp i vikt, så va fan tror du? IT'S WONDERFUL!!! Let's shake the fläsk, liksom. Haha. Jag orkar inte känna något. Ja, visst, jag känner mig äcklig och motbjudande men jag visste ju redan innan att vågen skulle visa högre siffror, så det finns inte så mycket att säga om saken. Har jävligt svårt att tänka positivt kring detta. Det har ju inte blivit bättre sen i januari, utan snarare sämre. So, what shall I do? No fucking idea, folks. Befinner mig inuti ett svart moln av hopplöshet.

Trots att självkänslan och självförtroendet sjunkit ytterligare i dag, så har det funnits ljusglimtar under dagen. Jag spenderade ett par timmar hos min älskade, som pysslade om mig. Han är underbar. Vad skulle jag göra utan honom? Något en kär vän sade till mig för länge sedan, var att hon tyckte att det var en skrämmande tanke i fall det skulle ta slut mellan honom och mig. Ja, det är ju sant. Det är han som fått mig att vilja leva igen. Det är han som får mig att fortsätta kämpa, även om jag hela tiden tycks mötas av motgångar.

Vädret har varit vackert i dag, trots att det blåst lite för mycket vilket resulterat i att hela ansiktet varit täckt av mitt hår. Hello, troll! Haha. Härlig musik har jag haft i öronen också!

Några nya favoritlåtar är
Disorder - Joy Division
Love Buzz - Nirvana
All Along The Watchtower - The Jimi Hendrix Experience

Så vill du vara lika cool som jag med awesome musiksmak, så lyssna på dessa låtar.

Kommentarer

  • M säger:

    Hahaha första delen är så bra skrivet, så komiskt.."let's shake the fläsk" bra där... Menne du har alltid mig vetu! <3 <3 we can shake the fläsk tillsammans :D

    2011-10-04 | 18:38:59
  • A säger:

    There's nobody like YOU! <3

    2011-10-04 | 18:58:19
  • T säger:

    There's nobody like you <3

    2011-10-06 | 12:55:19

Kommentera inlägget här: