Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

I believe it's my last hope.

Kategori: En glimt av hopp

Klockan 10 ska jag vara hos psykologen. Jag har inte fört några dokumentationer på länge, eftersom jag skämts och mått dåligt över mig själv. Vågen kommer visa viktuppgång i dag igen, och då är jag inte långt i från den vikt jag hade i åttonde klass när skolsköterskan sa att jag var tvungen att gå ned i vikt. Hej fetto!

Förra veckan mailade jag en psykiatrisk mottagning i en annan stad och frågade om hypnosterapi, och om de kunde hjälpa mig, eftersom ingenting fungerar. De sa att de gärna tar emot mig men att jag måste tala med min psykolog först. Just nu känner jag att hypnos är mitt "sista hopp". Faktiskt. En behandling kommer kosta mig 700 kr, men vad fan ska jag göra annars? Jag tror på hypnos, och vill ge det en chans. För jag vill bli frisk. Jag vill bli fri.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: