Kampen mot mig själv

Detta är mina innersta tankar - om kriget som pågår inom mig.

Give me strength.

Kategori: One of those crappy days

I morgon är det dags att träffa psykologen igen; då ska vi sammanställa alla mina dokumentationer kring mina matintag. Det ser jag inte direkt fram emot, eftersom det är tungt att läsa igenom allt igen. Förmodligen så kommer vi också kunna gå vidare till steg 2, och det gör mig nervös... men det är ju inte bara det. På torsdag har jag tid för besök på ätstörningskliniken, där de ska prata med mig för att helt enkelt göra en bedömning av mig för att sedan skicka mig vidare till en dietist. Usch, jag känner mig så osäker och rädd för vad som ska hända och hur det ska gå.

På senaste tiden har jag många gånger funderat för mig själv, och tänkt att jag ska sluta gå hos psykolog eftersom det är så tungt. Det tar så mycket kraft, och det kräver mycket av mig. Man går aldrig därifrån oberörd. Men, jag vet att jag inte kan klara av att bli frisk på egen hand. Jag behöver professionell hjälp... men det är bara det att det är så tungt. Vart ska jag finna kraft för att orka?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: